среда, 7. јун 2017.

Kartice sa receptima (3 recepta)

Palo mi je na pamet da bi bilo lepo napraviti kartice sa receptima (fotka+ recept) koje biste mogli odštampati ili sačuvati na računaru kao mali kuhinjski podsetnik i inspiraciju.:). Doduše, recept bi se mogao odštampati i na klasičan način, uz print opciju, ali eto nekako mi je ovo interesantnije.:)

Ovog puta još tri receptića na karticama (što ne znači da ćemo uvek tako raditi:), a ispod svake kartice je i tekst recepta za lakše čitanje ako vam je možda tako zgodnije.:)

Fokača sa ruzmarinom (od ludog testa)


Sastojci (za ludo testo): 1 kg mekog brašna, 25 g svežeg kvasca, 2 kašičice soli, 2 dl mleka, 2 dl jogurta, 2 dl vode, 2 dl ulja

Za posipanje: ruzmarin, krupna morska so, maslinovo ulje

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola šolje tople vode sa malo šećera i brašna, ostaviti na toplom da nadođe. Pomešati sve sastojke, dodati pripremljeni kvasac i zamesiti mekano testo koje se malo lepi za ruke. Testo staviti u plastičnu kesu i čuvati u frižideru do upotrebe (može stajati do nedelju dana).

Za pripremu fokače odvojiti 1/3 testa (ostatak vratiti u kesu i upotrebiti za reprizu ili neko drugo pecivo:). Testo rastanjiti nauljenim rukama i prebaciti u podmazan pleh. Posuti morskom soli i ruzmarinom, preliti sa malo ulja i peći na 200 C oko 30 minuta da fino porumeni.
Prijatno grickanje!:)

Carsko meso sa mladim krompirićima



Sastojci: 500 g carskog mesa (u komadu), 1 kg mladih krompirica, so, biber u zrnu, timijan, ruzmarin, 2-3 lista lovora, mast ili ulje

Priprema: 

Carsko meso isecite na šnite, začinite po ukusu i poređajte na pleh za pečenje (prethodno stavite
kasiku masti ili sipajte malo ulja). Dodajte biber u zrnu, listiće lovora i sve pospite začinskim biljem. 
Pecite prvo na jačoj temperaturi, a zatim smanjite na 200 C i nastavite pečenje oko 40 minuta.

Mlade krompiriće oljuštite, presecite ih ako su veći i dodajte mesu na pola pečenja. Mozete ih prethodno kratko kuvati u slanoj vodi (2-3 min.), pa ćete tako skratiti vreme pečenja. Pecite dok sve fino ne zarumeni. Poslužite uz veliku činiju sveže salate po želji.

Bon appétit!:)


Čamčići od tikvica sa povrćem



Sastojci: 3-4 mlade tikvice, 400 g šampinjona, 1 šoljica pirinča, 1 crni luk, 2 šargarepe, 2 čena belog luka, so, biber,peršunovo lišće, 1 čaša belog vina, nekoliko listića sira

Priprema:

Tikvice presecite na pola po dužini i izdubite sredinu. Na malo ulja propržite sitno seckani crni i beli luk, dodajte kockice šargarepe, listicće šampinjona, izdubljenu  sredinu tikvica i šoljicu pirinča. Posolite i pobiberite po  ukusu. Sipajte vodu po potrebi i dodajte čašu belog vina.  Kuvajte na laganoj temperaturi desetak minuta da  ispari  višak tecnosti.

Tikvice napunite pripremljenim nadevom i poređajte u pleh za pečenje (možete ih prethodno kratko obariti). Sipajte malo vode u pleh a preko nadeva rasporedite listiće  sira. Stavite u rernu i pecite 15-20 minuta da se sir otopi. Pre služenja pospite seckanim peršunom.

Prijatno!:)


10 коментара:

  1. Uh sve je dobro, ali ovo carsko meso mi je..njammmmmmmmmm
    Inače ovako napravljene kartice mi je mnogo teže čitati nego običan recept, mada ovako lepše izgleda.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno, draga Zorice, puno mi znaci drugo misljenje, moracu malo da doteram kartice kako bi bile citljivije.:))

      Избриши
  2. Анониман7. јун 2017. 21:47

    Ova tvoja fokaca je klasik kod nas. Pravila sam je bezbroj puta i uvek je hit. Bas su fine ove kartice.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Bas me raduje da se lepo odomacila kod vas!:)) Sef je nedavno bio na putu, pa sam zamesila ludo testo i ceeele nedelje pekla hlepcice i svasta nesto, bilo je i za komsije.:)) Ljubac celoj ekipi!:)***

      Избриши
  3. Dala si mi za misliti. Ja sve što mi se sviđam stavljam na Pinterest i to mi je odlično. Možda da imamo nešto slično, samo za nas ...... Ma ne znam.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma, meni se te kartice strasno svidjaju, vidjala sam ih i na stranim blogovima, jedino jos da izvedem da se nekako lakse citaju.:)) A Pinterest obozavam, cista zavisnost, hihihi...:)))

      Избриши
  4. Анониман9. јун 2017. 11:41

    Ideja mi se dopada ali nemam vremena za to. Dopada mi se i kada na stranim blogovima nadjem recept gde ne moram da ćitam ( ako me ne interesuje) sve od početka i sa slikama izmedju nego ispod svega su sastojci i način pripreme. Ali ni za to nemam vremena :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znam na sta mislis, ta opcija sjajno izgleda, ali i za to je potrebno vreme, da se sve lepo uredi i pripremi za stampu... uh, valjda ce jednom doci na red.:))

      Избриши
  5. Divna ideja , jako mi svidja, ja sam stavila ispod recepata da se moze printanti ali ipak me svi traze da prebacim na coolinariku da im je lakse i preglednije, ovo mi se cini savrsenom idejom:-))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I meni se veoma svidja ideja da se recept moze odstampati, sve planiram da ubacim i tu opciju kad ugrabim nesto vise vremena, samo nikako da stigne na red.:))

      Избриши