уторак, 31. јануар 2017.

Noćne gužvarice


Divan recept naše drage SmikiStef sa Coolinarike za mekane štrudlice sa filom od maka, lešnika i višanja. Testo se vrlo lako oblikuje, može se zamesiti uveče, nafilovati i ujutru ispeći, a ako baš ne možete da čekate možete ih i odmah peći, biće podjednako fine i ukusne, toplo ih preporučujem!:)



Noćne gužvarice
(originalni recept:)


Sastojci: 600 g brašna, 25 g svežeg kvasca, 100 g šećera, 100 g maslaca, 3 dl mleka, 2 žumanca, prstohvat soli, naribana korica limuna, 1 jaje za premazivanje

Nadev: 300 g mlevenog maka (oraha, lešnika, rogača itd.), oko 1,5 dl mleka, 150 g šećera, 2 belanca, malo naribane korice limuna, 1 vanilin šećer

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola šolje toplog mleka sa kašičicom šećera i brašna. Ostaviti na toplom da ispuni šolju. U dublju posudu staviti brašno, šećer, dodati rastopljeni maslac, žumanca, pripremljeni kvasac i sa toplim mlekom zamesiti srednje meko testo. Podeliti na 4 loptice i ostaviti da malo odmaraju.


Svaku lopticu rastanjiti u pravougaonu koru i premazati pripremljenim filom. Mleveni mak (orahe ili lešnike) preliti vrelim mlekom, dodati šećer, vanilin šećer i malo naribane limunove korice. Kad se malo prohladi dodati belanca umućena u šam. Fil podeliti na 4 dela (ja sam koristila mak i lešnike, a jedna štrudlica je premazana pekmezom od višanja:).

Premazane kore zaviti u študlice i pritisnuti dobro krajeve da se ne odlepe. Poređati u pleh i ostaviti da odmaraju oko pola sata, a mogu i preko cele noći (samo ne u frižideru). Pre pečenja štrudlice premazati umućenim jajetom i peći na 200 C oko 40 minuta. Kad se malo prohlade, iseći na šnitice i posuti šećerom u prahu.

Prijatno grickanje!:)




22 коментара:

  1. Prelepe :) Nešto slično kao Štrudla od šesdt nedelja koju nikako da objavim.

    ОдговориИзбриши
  2. Ja ni sama ne znam koliko sam ih puta pravila do sada i zaista nema onog ko ih ne voli. Sa višnjama nisam još probala, bojim se da mi sok, koji višnje ispuste prilikom stajanja, ne nakvase puno testo.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaista su zahvalne i vrlo fine u svim kombinacijama, a visnje se mogu prethodno malo prokuvati sa secerom da se napravi gusti pire.:))

      Избриши
  3. I ja volim štrudle,a kad ih ovde gledam jasno mi je i zašto. Volim sve filove osim maka, a to je zaista jedna od retkih namirnica koje ne volim. Razlog ne znam. Moja mama u šali kaže da sam sigurno bila djanki u prošlom životu:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Mozes slobodno filovati sa orasima/lesnicima, verujem da ce se ukucani oduseviti.:))

      Избриши
  4. Ovo bilježim jer sve nešto mislim da ću ih raditi tati za rođendan, on voli ovakve kolače. Vjerojatno će u igri biti mak i rogač. Najviše mi se sviđa to što mogu stajati preko noći.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tata ce biti prezadovoljan a sigurna sam da ni ostali ukucani nece imati zamerki.;))

      Избриши
  5. Baš lepe štrudlice, taman ima koliko treba i testa i fila. Ala se fino sladite :))

    ОдговориИзбриши
  6. Nisam primetila ovaj recept ranije, ali cu morati da ga zabelezim:-) Predivno izgledaju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Stvarno su fine, a mogu se i odmah peci za one koji ne mogu da cekaju, hihihi...:)))

      Избриши
  7. Predivne su! Obožavam štrudle, moraću da ih probam i po ovom receptu prvom prilikom. :)

    ОдговориИзбриши
  8. Divne su ti, Lanče! 💖 Stalno ih merkam, nikako da ih napravim..

    ОдговориИзбриши
  9. Eto, pekla! Odlične su. Radila sam s makom i rogačem. Smanjila sam šećer, ali možda bolje da nisam jer mislim da si ga ti stavila baš onoliko koliko treba, a da opet nije previše slatko.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Divnoo, nadam se da se ukucanima dopalo, ovo je zaista pravi domaci receptic.:))

      Избриши
  10. O kako divno izgledaju kod tebe, pozdrave saljem!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uzvracam lepe pozdrave i saljem najlepse zelje za godinu koja je tek pocela!:))

      Избриши