четвртак, 31. март 2016.

Čokoladna torta 2.


Ovo je najjednostavnija čokoladna torta koju možete napraviti (i veoma fina), po receptu koji su koristile naše mame i bake.:) Nekada se fil pravio od svežih (nekuvanih) jaja, tako da je ovo malo modifikovana verzija sa kuvanim filom. Za koju god verziju da se odlučite, nadam se da će vam se dopasti.:)

S obzirom da na blogu već postoji recept za čokoladnu tortu (doduše, nešto drugačiju), dodala sam broj 2. da bi se malo razlikovali.:)


Sastojci (kora):  8 jaja,  8 kašika šećera, 5 kašika brašna, 2 kašike kakao praha, sirup od višanja (za prelivanje)

Fil: 5 jaja, 200 g šećera u prahu, 250 g crne čokolade (70%), 125 g maslaca 

Dekoracija: 100 g čokolade

Priprema:

Umutiti penasto belanca, dodati šećer i jedno po jedno žumance. Na kraju pažljivo umešati 
brašno i prosejani kakao u prahu. Ispeći koru u velikom plehu od rerne. Kad se ohladi, iseći na 3 trake.

Umutiti jaja sa šećerom i skuvati fil na pari. Na kraju kuvanja dodati rastopljenu čokoladu, a kad se malo prohladi umešati maslac. Sve fino izjednačiti. 

Kore poprskati zagrejanim sirupom od višanja (iz slatka) ili čokoladnim  mlekom, ako više volite. Filovati kore (ostaviti malo fila za premazivanje torte). Čokoladu krupno naribati i posuti preko torte. Čuvati na hladnom do služenja.

 Prijatno!:) 


Napomena: u originalu ova torta se priprema sa filom od svežih jaja (bez kuvanja). Ako ste u mogućnosti da nabavite super sveža domaća jaja, fil možete i tako pripremiti. Umutite maslac sa šećerom i žumancima, dodajte rastopljenu čokoladu i na kraju čvrsto umućena belanca. Fil bude posebno penast i ukusan, a tortu obavezno čuvajte u frižideru.:)


27 коментара:

  1. Meni se svidja dekoracija. Da li koristis noz ili peeler da rendas ovako cokoladu ili to je gotova cokolada iz kesice?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Cokoladni listici su napravljeni nozem, samo grebes nozem po ravnoj povrsini cokolade i listici se sami naprave.:)

      Избриши
  2. Анониман31. март 2016. 22:21

    Uvek sam za cokoladnu tortu! Ne znam cemu toliki strah od termicki neobradjenih jaja. Ovde u 'niskim zemljama' se niko time ne opterecuje. Ovu tvoju tortu bih sad probla, krem fil mi se jako svidja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da posaljem parcence?:)) Secam se da je mama ovu tortu uvek pravila sa svezim jajima, pa se nikome nije nista desilo, a voleli smo i zumanca umucena sa secerom u soljici, pa smo preziveli.:) Mada, za one koji bi radije napravili fil na pari, tu je receptek.:)

      Избриши
  3. Одговори
    1. Hajde, uskaci u prvi bus i dolazi na torticu... evo, stavljam i kaficu!:)))

      Избриши
  4. Oohohohooo, na kakve nas muke stavljaš?! Predivno izgleda.

    ОдговориИзбриши
  5. The torta - i miris.. i ukus.. i izgled! ♥ Kod mene bi bila sa živim jajima, jer je tako lepše. Majonez uvek pravim domaći od sirovih jaja, pa što ne bih fil.. ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gago, ti si moj covek, ma znala sam da se ljubitelji cokolade razumeju.:)))

      Избриши
  6. Nemaš pojma kako ja volim tvoje torte,, obožavam ih. Nema pretjeranih zafrkancija ni mali milion sastojaka, već baš onako po non guštu. Dosta sam ih isprobala i sa svakom se oduševila a ovo je još jedna koja će sigurno jako brzo biti isprobana !!!
    Problem sa svježim jajima nemam nikakav !!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas si me obradovala i bice mi drago ako isprobas ovaj receptic.:) Saljem poljupce!:))

      Избриши
  7. Pravila juce za moj rodjendan, fenomenalna torta!Pravila sam sa svezim jajima, old school, hvala za recept Mignonne

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Lily, srecan rodjendanko i drago mi je da ova tortica uvelicala rodjendansko veselje.:) Sve najbolje i veliki pozdrav!:))

      Избриши
  8. Lana draga, spremih ovu tortu pre neki dan, nema je više XD. Varijanta fila sa sirovim jajima, jer Miša voli a meni lakše XD Sad, ja nisam fan čokoladnih torti, ali mi je fina, a Miša, njegov tata i moj brat koji je slučajno naleteo oduševljeni, Miloš me pita kad ću opet da je pravim. Ja čak nisam ni natapala kore, i skroz su meke. Ovo je stvarno klasik predivan u toj svojoj jednostavnosti, ko voli čokoladne torte - uopšte da ne komplikuje -ovo je prava stvar. ( još ja htela da smanjim mere, pa glavu bi mi probio da je odmah pravim opet, ovako je ipak potrajala par dana :-D).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas si me obradovala!:))) Drago mi je da sve fino ispalo i da vam se dopala, moze se napraviti i kao rolat, bude isto izdasna i mekana... eto, ideja za sledeci put!:)) Veliki pozdrav vam leti!

      Избриши
  9. Zanima me u kojem prečniku da je pravim ako je okrugla?Hvala

    ОдговориИзбриши
  10. Okruglu tortu mozete praviti u kalupu precnika 24-26 cm, mozda ce Vam biti lakse ako svaku koricu posebno ispecete kako bi bile jednake.:)) Puno lepih pozdrava!

    ОдговориИзбриши
  11. U kojoj veličini tepsije ste pekli koru, hvala!?

    ОдговориИзбриши