петак, 29. јануар 2016.

Pileći paprikaš sa noklicama



Jeste li za jedan fini paprikaš, i to od piletine sa noklicama?:) Ovaj ručak me uvek podseti na baku koja ga je često spremala, obavezno uz svežu sezonsku salatu, jer "kakav je to ručak ako nema salate" - govorila je baka i nije mogla da zamisli da ručak ne bude kompletan. Beli stolnjak, lepi tanjiri i korpica sa hlebom su se podrazumevali, a na kraju ručka bi se pred nama, poput pokreta kakvog mađioničara, samo odjednom pojavio tanjir sa jabukama u šlafroku ili palačinkama sa pekmezom od kajsija.:)

Pileći paprikaš sa noklicama


Sastojci: 500 g pilećih krilaca (ili manje pile), 1 veći crni luk, 2-3 krompira, 1 kašičica mlevene začinske paprike (slatke ili ljute), 1 list lovora, biber u zrnu, so po ukusu

Za noklice: 1 jaje, 50 ml vode, brašno po potrebi (oko 150 g), prstohvat soli

Priprema:

Crni luk isecite na kockice i propržite na malo ulja. Pileće krilca prepolovite (ako su od domaćih koka) i propržite zajedno sa lukom da fino zarumene sa svih strana. Dodajte krompir isečen na krupnije kocke, kašičicu mlevene začinske paprike (slatke ili ljute, po želji), list lovora, biber u zrnu i soli po ukusu. Sipajte vodu tako da meso i krompir budu potpuno prekriveni, poklopite i kuvajte na laganoj temperaturi oko 30-40 minuta.


Dok se paprikaš kuva, napravite noklice. Jedno jaje blago ulupajte viljškom, posolite, dodajte malo vode i brašna koliko je potrebno da se dobije žitko testo (otprilike 1 šolja brašna). Testo ne treba da bude ni previše meko ni tvrdo, prave je gustine ako na kašici ostane bar delić čiste površine kada je okrenete sa naličja. Ostavite smesu da odmori desetak minuta.


Ako želite da knedlice budu male, vadite ih kafenom kašičicom. Zahvatajte po malo smese i spuštajte u paprikaš koji lagano vri (nemojte sve na isto mesto, nego svuda po malo rasporedite knedlice:). Poklopite i kuvajte jos desetak minuta, knedlice si gotove kada isplivaju na površinu. Poslužite toplo i uživajte u ovom pravom zimskom jelu koje će vas fino ugrejati.:)



Napomena: paprikaš možete napraviti i od manjeg pileta, lepo ga isecite na delove i spremite na isti način po receptu.:) Prijatno!:)

 

15 коментара:

  1. Da tvoja baka nije meni nesto u rodu? Za mene rucak nije rucak ako nema salate. I lepi stonjak se podrazumeva, kao i fini tanjiri, escajg i case. Tako je barem preko vikenda, a u toku nedelje kako stignemo :-(
    Lep recept za fino zimsko jelo. Meni te noklice i knedlice tesko kad dobro izadju, a moja mama je maher za njih. Bas cu da probam po tvom receptu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :) Baka nije vise sa nama, nazalost, ali mislim da biste se vas dve odlicno slagale.:) Knedlice su vrlo jednostavne za pravljenje i sigurna sam da ces ih super savladati.:)))

      Избриши
  2. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  3. Pisala sam da je zqnimljivo koliko recepata mozemo napraviti sa piletinom i da ja nisam znala sta su noklice...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :) Da, piletina je vrlo zahvalna za spremanje, zaista se moze napraviti puno toga ukusnog... a noklice su zapravo male knedle koje se najcesce prave od brasna ili griza i jaja (mogu biti i mesne), pa se onda skuvaju u jelu ili supi.:)

      Избриши
  4. I za mene rucak nije rucak ako nema salate, a jos kada je nesto ovako fino na meniju... osim palacinki sa pekmezom nista mi vise ne bi bilo potrebno :)))

    ОдговориИзбриши
  5. I meni nije ručak ako nema salate. Sve više naginjem i stolnjaku i košarici sa kruhom, jer tako jurimo cijelo vrijeme da je baš lijepo sjesti i uživati u obroku na isparavan način. Kod mene doma ima uviejk nešto slatko jer ja ne priznajem ručak bez deserta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, potpuno je drugaciji dozivljaj sesti za lepo postavljen sto, a slatkisi mogu i popodne, uz kaficu.:)

      Избриши
  6. Čista klasika! Na žalost, kuhanu piletinu ne volim ni pod razno i ne spremam je (zbog mirisa koji mi je nepodnošljiv). Znam one koji bi se udavili u ovoj krasoti!

    ОдговориИзбриши
  7. E ja sam ta koja se davi u tome. Mi imamo naše koke i baš često jedemo jela sa piletinom. A niisam jedina koja ovo ovoli u kući. Divno si ovo spremila

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :) Uh, sa domacim kokama je potpuno drugaciji dozivljaj, ne moze se nista porediti sa kokicama koje su trcale i kljucale po dvoristu... hvala, draga.:)

      Избриши
  8. Ovo samo što ne progovori ☺ Sjajno! Mmmm, ogladneh momentalno

    ОдговориИзбриши