недеља, 15. новембар 2015.

Požunske kiflice


Danas je dan za recept isproban iz Velikog narodnog kuvara u okviru blogerske igrice Patin petnaesti, koju je osmislila naša draga Milkica. Ovog puta pravimo ukusne Požunske kiflice (originalni recept možete videti na slici ispod), jedan od onih finih recepata koje su pravile naše bake.:)


Požunske kiflice

Sastojci: 500 g brašna, 200 g maslaca, 60 g šećera, 3 žumanceta, 1 celo jaje, 1/2 kašičice soli, oko 1 dl mleka, 20 g svežeg kvasca

Fil: 200 g mlevenih oraha, 100 g šećera, 1 vanilin šećer, 75 ml vode, korica limuna, malo ruma, suvo grožđe po želji

Priprema:

U prosejano brašno dodati šećer, so, žumanca + 1 celo jaje, maslac i mleko u kome smo prethodno razmutili kvasac. Zamesiti testo i ostaviti da odmara desetak minuta. 

U međuvremenu, napraviti fil: skuvati sirup od šećera i vode, pa preliti preko mlevenih oraha. Dodati malo naribane limunove korice, kašiku ruma i suvo grožđe po želji. Ostaviti da se malo prohladi. 


Testo rastanjiti i iseći na kvadrate. Na svaki kvadratić staviti po malo fila i zaviti kiflicu (po dijagonali). Poređati ih u pleh i peći na 180 C oko 20 minuta (paziti da kiflice samo malo zarumene po obodu). Prebaciti ih zatim na tanjir i posuti šećerom u prahu zamirisanim vanilom.

Napomena: od ove mere izađu dva pleha kiflica (oko 60 komada). Kiflice se mogu čuvati u zatvorenoj kutiji. A mogu se i ovako motati, pogledajte divan Vesnin recept za Prezburške kiflice.:)


Utisci: kiflice su veoma izdašne i brzo se i lako naprave. Držala sam se originalnog recepta što se tiče motanja, sekla sam ih na kvadrate i uvijala u kiflice. Učinilo mi se da će biti puno fila, pa sam malkice smanjila količinu oraha, ali ostalo mi je opet par kašika. To nije toliko strašno jer je fil ukusan (dodala sam i malo ruma:).

Kiflice nisam premazivala pre pečenja, a kad su se ispekle posula sam ih obilno prah šećerom. Pravo uživanje u za nedeljno popodne uz šoljicu čaja, toplo ih preporučujem.

Prijatno grickanje!:)


23 коментара:

  1. Nije mi palo na pamet da mogu i ovako da se motaju, verovatno bih češće pravila, kod mene na blogu je pod imenom Prezburške kiflice. Recept sam prepisala sa skoro raspadnutog recepta moje nane iz nekog ženskog časopisa '30 godina prošlog veka, nisam znala da se zovu i Požunske koflice.
    Čovek se uči dok je živ a ti svemu što napraviš daš lični pečat! Cmok!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Iskreno, i meni su bile malo cudne za motanje i stalno sam proveravala hoce li se otvoriti do kraja pecenja.:) Znam da je ovo tvoj omiljeni receptic sa bloga, bas su dobri ti provereni recepti, znas da ce sve uvek fino ispasti.:) p.s. hvala puno na deljenju... cmookic!

      Избриши
  2. Ove kiflice su baš lepo "dobro jutro" mojim gladnim očima.. ♥ Divno izgledaju i podsećaju me da je moja mama slično motala kiflice. Pošto je kolače uglavnom pravila po Patinom kuvaru, moguće da je tamo pročitala...
    p.s. ruke su ti em vredne, em lepe :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Gago, evo upravo ih grickam uz caj i mogu ti sad su mi jos lepse nego prvog dana, stos je izgleda u tome da malo odstoje.:) Izvoli na caj i kiflice... a mogu poslati i jedan tanjiric do tebe!:))) *

      Избриши
  3. Mnogo su slatke ove tvoje kiflice, jako zanimljivo motanje. Kao buket malih kala :-)

    ОдговориИзбриши
  4. Obožavam ovakve kiflice, slično se radi i kod nas, samo su puno veće. Ove su zaista divne!

    ОдговориИзбриши
  5. Divni mali slatki zalogajčići. I još s orasima! Kao stvorene za blagdanski stol!

    ОдговориИзбриши
  6. Nisam stigla da ucestvujem u ovom krugu, a sada kad gledam tvoje slike, bas, bas mi je zao! Predivno si ih napravila:)

    ОдговориИзбриши
  7. Divne su! I mnogo mi se dopada kako tvoje izgledaju - kao mali jastučići... :)

    ОдговориИзбриши
  8. Hayırlı sabahlar, çok güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    ОдговориИзбриши
  9. "Ostrila" sam se da udjem u ovaj krug, al mi se nije dalo, divno izgledaju:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mozes ih napraviti bilo kada, stvarno se brzo spremaju, a jos brze nestaju.:))))

      Избриши
  10. Jaoj draga divno izgledaju,nesto slicno sam pravila i mislim da se zovu Bozicne kiflice...

    ОдговориИзбриши