недеља, 18. октобар 2015.

Pita od sira sa domaćim korama



Jesam li vam pričala o našoj komšinici Zorici?:) Ona je majstorica za fina domaća testa, pite i lepinje, a tek što pravi ukusan ajvar.:))) Pošto su nam prve komšije, često razmenjujemo tanjire sa kolačima i slanim đakonijama, jednostavno kada neko nešto novo napravi. 

Tako je jednom prilikom do nas stigao tanjir sa još vrućom pitom napravljenom sa domaćim koricama. Ne znam da li zbog toga što je tek bila izvađena iz rerne ili zbog nečeg drugog, ali ukusniju pitu nisam probala! Zamolila sam je za recept i evo ga upravo pred vama!

P.S. ako je neko za vruću domaću pitu sa sirom, neka odmah brzo dođe na večeru ili neka ovaj receptić zabeleži za kasnije!:))

Pita od sira (sa domaćim korama) 

(pita komšinice Zoki (okrugla varijanta))

Sastojci: oko 500 g brašna, 1 kašičica soli, 1 kaf.šoljica ulja (75 ml), 1 kesica praška za pecivo, malo sode bikarbone, hladna voda koliko je potrebno da se zamesi testo, topla mast za premazivanje

Fil: 500 g svežeg sira, 3-4 jajeta (žumanca + šam od belanaca), malo kisele pavlake, so

Priprema:

Izmešati brašno, so, prašak za pecivo i sodu bikarbonu, dodati ulje i hladnu vodu koliko je potrebno da se zamesi glatko testo. Testo podeliti na 4 dela i oblikovati loptice, pa svaku premazati zagrejanom mašću. Ostaviti da odmaraju 15-20 minuta.


Svaku lopticu razvući rukom i fino istanjiti preko stolnjaka (ili veće kuhinj.krpe). Iseći krajeve koji su obično deblji (od njih se mogu napraviti lepinjice i ispržiti). Svaku koru poprskati vrelom mašću i rasporediti fil. 

Za fil izmrviti sir, dodati žumanca, 1-2 kašike kisele pavlake i na kraju šam od umućenim belanaca. Dodati i malo soli ako je potrebno. 

Zamotati korice uz pomoć stolnjaka i prebaciti na podmazan pleh (ja sam pravila u plehu od rerne, ali možete i u okruglom). Premzati preostalom mašću ili ulupanim jajetom i peći 40-tak minuta na 200 C ili sve dok fino ne zarumeni. 

Prijatnooo!:) 

 (moja "četvrtasta"  pita - moram još uvežbati razvlačenje kora:)

Napomena: u fil možete dodati i spanać, dinstani slatki ili kiseli kupus, mleveno meso itd.

24 коментара:

  1. Pravimo i mi takve pite, takvu pitu zovemo Strifti ili Striftopita, znači ovako okruglo i rolovano..takve su pite popuarnije u ostrvo Skopelos i u Severnoj Grčkoj. Ali naše su pune unutra, kao da je rolnica puna filom a ne ovako. Najverovatnije je zbog toga što fil se ne stavi ovako svuda po malim količinama kao ovde već urola se drugacije. Želim da napravim i ja jednom. Volim ih i prodaju se slične u obliku duguljastih rolnica čak i u samoposluzi. Takođe naše ispadnu hrčkave i sjajne na površini zbog toga što koristimo maslinovo ulje. * Srećna sam što ima više slanih recepata u yadnje vreme, dosadila sam da jedem/pravim/čitam kolaće i sl...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mmmm, odlicne su grcke pite, imala sam prilike da ih probam.:) Meni bas ne ide od ruke to razvlacenje kora (jos uvek se ucim), ali kad se taaaanko razvuce onda pitice budu posebno hrskave i fine... a super je ideja da se premazu i uljem.:))

      Избриши
    2. Ja volim da pravim sama kore ali nisam jos pravila jako tanke,treba imati odgovarajucu oklagiju, kad cu naci i kupiti napravicu. Volim pite sa sirom.

      Избриши
    3. :)) Nase draga Snjeza na blogu Vrtaljica imala je divan prikaz kako se prave domace kore... a tu je i tanka oklagija.:))
      http://vrtaljica.blogspot.rs/2009/03/pita.html

      Избриши
  2. Merhabalar, ellerinize sağlık böreğiniz ne kadar leziz ve iştah açıcı olmuş

    Saygılar.

    ОдговориИзбриши
  3. Nikad nisam pravila domace kore, ali sam zato uvek za domacu pitu, naravno ako je ostalo neko parcence :)))

    ОдговориИзбриши
  4. Ovaj način razvijanja tijesta daje fantastične,ukusne i stvarno tanke kore! ja sam totalno slučajno vidjela sam ovde da se razvija tijesto na taj način i bila sam potpuno iznenadjena , jer nisam imala pojma da postoji tako nešto.Raspitala sam se u komšiluku i otkrila da sve komšinice razvijaju tijesto i na taj način. kada sam probala i pitu (žena je napravila krompirušu) obećala sam sebi da ću naučiti i ja.Kas pišeš mast. Koja mast ? Svinska? Ona je premazala tijesto uljem. U Grčkoj ovaj način je nepoznat. Ne vjerujem da se prave pite sa toliko tankom korom barem u kućama. Pokušala sam par puta da uspjem ali kora je ispala kao da je pojela miš. zaboravila sam čaršaf u ormaru ali moram opet pokušati. Baš si me obradovala ovim receptom. Moramo da čuvamo sve te tehnike u kuhinji i mi mladje da ih naučimo:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, oprosti sto odgovor kasni. U pravu si za domace kore, sve sto se napravi sa njiema je neuporedivo ukusnije i lepse.:) U ovom receptu sam koristila svinjsku mast, ali moze se zameniti i uljem ili rastopljenim maslacem/puterom. Sto se tice razvijanja kora, sto ih vise budes napravila sve ce biti bolje i lepse, bez rupica od "misica".:)) Drzim ti fige i samo napred!

      Избриши
  5. Najbolje su domaće pite, a tek ove s mašću. Pravim takve kore s praškom za pecivo i nekako mi pita bude hrskavija, a i lepše i lakše se razvlači :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jafi, meni je bilo malkice cudno sto se stavlja prasak za pecivo, ali cini mi se da su korice malko narasle zbog njega, moracu da ih napravim jos koji put da uporedim.:))

      Избриши
  6. Koja je razlika izmedju obicnih domacih kora i ovih sa praskom za pecivo i koliko sode treba staviti?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Irena, nisam videla neku veliku razliku za prvi put, osim sto su korice mozda nesto vise narasle, a mozes staviti pola ravne kasicice sode bikarbone u testo.:)

      Избриши
  7. Kasnim na gozbu, verovatno nije ni stiglo da se ohladi! Nisam nikada cula da se u testo stavlja prasak za pecivo i soda. Pretvpostavljam da su korice rastresitije, stavila si me na razmisljanje :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne kasnis uopste, nego ja ne stignem da odgovorim na vreme.:) Sto se tice korica sa praskom za pecivo, moracu da ih napravim jos neki put da utvrdim gradivo, nisam bas uocila neku veliku razliku.:)

      Избриши
  8. Trčiiiiiiiim!!!!!!!!!!!!!!
    Zanimljiv mi je recept za tijesto, prvi put čujem da se stavlja prašak za pecivo i soda bikarbona.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Stavljam odmah novu turu da se pece! I meni je bilo zanimljivo sto se koriste prasak i soda, svakako treba isprobati jos koji put.:)

      Избриши
  9. Ja mnogo volim sama razvlačiti kore i nekako sam ponosna na njih. :) Sad sam i sestru naučila i baš danas je pravila uspešnu pitu sa sirom. :) Meni to dođe kao antistres terapija...

    ОдговориИзбриши
  10. Prelepo izgleda, a kore sa praškom za pecivo su me zaintrigirale... Probaću, baš da vidim kakva je pita i od takvih kora. A ide hladno vreme, pa da se zanimam i gojim, šta drugo :)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Nadam se da ce ti se dopasti, a ovo vreme je dusu dalo za takve receptice.:)))

      Избриши