субота, 2. мај 2015.

Maltese galetti (po Duškinom receptu:)



Dragi moji, nadam se da ste lepo proslavili jučerašnji praznik, možda negde u prirodi i na svežem vazduhu (pod uslovom da je bilo lepo vreme:). Ako ste rešili da i danas malo odmarate, onda je ovo pravi receptić za vas jer vam priprema neće oduzeti puno vremena, a galete možete spakovati u izletničku korpu i poneti sa vama.:)

Recept sam dobila od Duške, moje drage čitateljke, i ovde ga prenosim u celosti (nadam se da će se obradovati kada bude videla:), nama su se veoma dopale galetice.:)


Maltese galletti
(po Duškinom receptu)

Sastojci:

15 gr svežeg kvasca
150-175 ml vode
prstohvat soli
200 gr brašna tip 400
150 gr pšeničnog griza
4 kašike maslinovog ulja

Priprema:

Odmah zamesiti testo bez čekanja da se kvasac aktivira. 

Podeliti testo na dva dela, jedan deo staviti u frižider, a drugi rastanjiti što tanje (ja koristim mašinu za rezance, br. 5). Modlom za krofne (moja je prečinka 7 cm) vaditi galete, poslagati u tepsiju na papir za pečenje, ne ostavljajući razmak, svaku galetu tri puta probosti viljuškom i odmah peći galete na 200 stepeni, tek toliko da se zarumene. Isto učiniti sa testom iz frižidera, a ostatke takođe ponovo umesiti i ponavljati proces dok ima testa.

Varijacije: možete dodavati mekinje, začinske trave, biber, masline, parmezan i dr. 


Kod mene su galete bile u kombinaciji sa maslinama i sušenim origanom, u drugi deo testa sam dodala naribani parmezan i mrvicu belog luka u prahu, a treća kombinacija napravljena je sa ljutom mlevenom paprikom. Na kraju sam zamesila još pola mere sa integralnim pšeničnim brašnom i dodala malo susama i pečenog suncokreta.

Predlog za serviranje: uz galete možete poslužiti razne namaze po želji (linkovi su u nastavku):

- namaz od patlidžana (Malidzano)
- namaz od tunjevine sa maslinama (po Sanjinom receptu)
- namaz sa sirom, lukom i rotkvicama (MEZZE)
pašteta od sočiva (posno)
humus (namaz od leblebija)

   Prijatno grickanje i prijatan vikend!:)



Juče je bio divan i sunčan dan, pa sam iskoristila lepo vreme da napravim nekoliko snimaka u obliženjem gradskom parku i pored reke.:)

 (gradski park)

(reka Veternica)

(parkić pored Osmospratnice)

(na keju)

(rascvetano drvce u parku)

(spomenik palim borcima u Prvom svetskom ratu)

22 коментара:

  1. stiglo nam proljeće :) super mi je ovaj finger food!

    ОдговориИзбриши
  2. Lepe slike Lanico, nisam znalada imate i kod vas ovo drvo ruzicaste boje, da li se zove judic kod vas ili ne? ako znas molim te reci mi. To ima svuda kod nas cak i ja u basti imam 2. Draga Lanico, sta je brasno tip 400? on oto koristimo za sve? a ako nije to jel mozes da oppisis meni kakav je? ili sta pravite time? Ovi galeti lice na kraker ali tamo gde si sekla mozda i stavila si namaz neki izgleda kao hleb.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Demi, brasno tip 400 je meko brasno, vrlo fino pod prstima, i od njega se najcesce prave peciva, kolaci i sl. Galete su spolja krckave, ja sam ih razvijala oklagijom pa su neke ostale malo deblje, ali stos je u tome da se sasvim tanko razviju i onda ce biti kao pravi krekeri.:) p.s.drvca sam uslikala u parkicu, ali ne znam kako se zovu, ti ces to verovatno bolje znati... cvetaju vrlo kratko i sada su najlepsa, bas mi je drago da ih imas u vrtu.:)))

      Избриши
  3. Thank you Lana!
    Znam kako se kaze drvo, ali sam htela znati kako vi zovete. Mi to zovemo Kucupja, ime mu je Cercis. Procita se kerkis:-) :-*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Punoo ti hvala, potrazila sam pod tim imenom koje si napisala i tako sam saznala da ga ovde zovu Judino drvo (Cercis siliquastrum), a nesto vise o njemu moze se procitati i na ovom linku:
      http://zelenasrbija.rs/kalendar-biljaka/5055-cercis-siliquastrum-judino-drvo

      Избриши
    2. I kod nas se ponekad kaze judinovo drvo , mada neki veruju da drvo kome iudas isao bila smokva. vecina to zna kao Kucupja. U svakom slucaju lepo je. Hvala ti za ovaj link! Laku noc i ukusne snove!:-)

      Избриши
    3. Ja sam u parku nasla to sa cvetovima nekako bele, ne sasvim bele ali vise bele nego ruzicastw, kako pise na link! Hvala ti lanico.

      Избриши
  4. Lana baš ste me obradovali. Krekeri su divni. Verujte mi da im oni koje služe u malteškim restoranima ne mogu ni prići. A namazi su savršena dopuna, baš po mom ukusu. U poslednje vreme pašteta od sočiva nam je omiljena, pa još uz dodatak prepečene slaninice (ipak smo mi Sremci)...
    Fotografije prirode su prelepe. Hvala vam.
    Duška

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Duska, hvala puno na divnom recepticu, jos uvek ih grickamo i fini su kao prvog dana, bas su nam se dopali.:) Verujem da je sa slaninicom odlicno, ne moze nikako da se omasi, hihihi... ubacicemo sledeci put kad ih budemo ponovo radili.:) Saljem lepe pozdrave!:)))

      Избриши
  5. predivne slike prirode, tvoga grada a bome i krekeri...baš mi se sviđa i dodatak maslina a o ljutim paprikama da ne pričam...u mene bi planule dok si rekao keks

    ОдговориИзбриши
  6. Krekeri su mi savrseni, ne znam koji cu pre napraviti, stvarno :) A grad u tvojoj interpretaciji skoro i ne prepoznajem, vidimo se uskoro ispod one lipe sto najjace mirise. Ljubim

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Cvetici sa ovog drvceta polako prolaze, ali mislim da ce lipa biti u punom cvatu kad ti dodjes.... vidiiiiimo se uskoro! :)))

      Избриши
  7. Krasno izledaju, ovako na prvu podsjećaju me na vic krekere.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Fora je sto se mogu napraviti u raznim kombinacijama, pa malo po malo grickas dok isprobas sve ukuse.:)))

      Избриши
  8. Uf, bas fini receptic...za namaze, meze, ponijeti sa sobom...

    ОдговориИзбриши
  9. Divne slike prirode, volim proljeće, a i ove grickalice dobro dođu!

    ОдговориИзбриши