петак, 22. новембар 2013.

Fine pogače


Juče sam pravila jednu finu pogaču po receptu sa Coolinarike i toliko nam se dopala da sam odmah sinoć krenula da vam kuckam receptić. Ali onda sam se setila da u arhivi imam još nekoliko isprobanih recepata, pa sam ostavila za danas da ih sve lepo sredim i objavim. Tako da ako možda imate vremena za vikend i ako ste raspoloženi da se igrate sa testom, nadam se da će vam ovi recepti poslužiti kao lepa inspiracija, neću ih sve kuckati ali naći ćete ih na povezanim linkovima.:)

Lisnata pogača


Recept je objavila Vukica5 na Coolinarici i imala sam u planu da slikam ceo postupak pripreme. Testo je već bilo zamešeni ali se baterija u poslednjem trenutku ispraznila. Međutim, ceo postupak pripreme i originalni recept možete pogledati na ovom linku.

Sastojci: 700 g brašna, pola paketića svežeg kvasca, 1,5 kašičica soli, 1 dl ulja, 2 jaja, oko 3 dl mleka, susam ili kim za posipanje + 100 g maslaca, 100 g milerama

Priprema:

Razmutiti kvasac u posla šolje toplog mleka, dodati kašičicu šećera i brašna. Poklopiti i ostaviti na toplom dok kvasac ne ispuni šolju.

U dubljoj posudi izmešati brašno, so, dodati jaja, ulje i pripremljeni kvasac, pa sa ,lakim mlekom zamesiti srednje meko testo. Pokriti i ostaviti da odmara dok se ne udvostruči, oko 40-tak minuta.

Prebaciti na sto i rastanjiti u oblik pravougaonika, više u dužinu (oko 80 cm). Premazati maslacem, a potom mileramom (krem sirom, kiselom pavlakom i sl.). Zaviti u rolat i iseći jedan kraj dužine 5-6 cm, pa staviti na sredinu podmazane tepsije (prečnik 26 cm). Prebaciti ceo zamotani rolat i oblikovati prsten, pazeći da se krajevi lepo spoje.

Ostaviti da odmara još 20-tak minuta dok se rerna zagreje. Pre pečenja zarezati oštrim nožem ili kuhinjskim makazama do 1 cm dubine da dobije izled latica (kao na slici). Premazati umućenim jajetom i po želji posuti susamom ili kimom. Peći u zagrejanoj rerni na 200 C oko 40-tak minuta dok fino ne zarumeni. Ako je potrebno, može se pokriti i papirom u toku pečenja da ne izgori previše.... prijatno grickanje.:)



Pogača sa pivom i kajmakom


Joše jedna fina pogača koj u sam napravila čim sam videla recept u novom broju magazina MEZZE. Veoma lako i brzo se sprema, postupak je sličan kao kad se pravi katmer pita, a premazuje se sa kajmakom. Možete je napraviti i sa mlekom ili ako više volite sa pivom, kao što je uradila Olivera.:)

Ovde neću kuckati ceo recept, ali naći ćete ga na sledećem linku u novembarski izdanju magazina MEZZE na strani 11-12.:)


Usukana maslenica


Nešto što će vas momentalno fino ugrejati i ako imate vremena isprobajte ovu ukusnu Usukanau maslenica. Recept sam videla kod Naleta na blogu Coolinarija i privukao me je iz prve, možete je napraviti i sa spanaćem ili samo sa sirom kao što je u originalnom receptu radila None na Coolinarici.

Postaviću samo slike pripreme i ako vam bude zanimljivo, pogledajte ceo recept na sledećem linku.:)


Možda će vam se dopasti i ovi recepti ili ćete možda poželeti da isprobate nešto novo... recepti su na linkovima ispod.:)


1. Susam pogača
2. Suncokret pogača
3. Kornet pogača
4. Pogača sa mileramom
5. Svečana pogača
6. Lisnata pogača (punjena)

16 коментара:

  1. Kako divna oda pogačama:) Ne znam koju bih pre, par ovih sam probala a za ostale ću rado naći i vreme i volju:)))) Odlične pogače i predivan post - sve na jednom mestu. <3

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo je za mene science fiction :), kapa do poda!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala za recepte, vikend je pravo vreme da ih isprobam.
    Bisous

    ОдговориИзбриши
  4. Compliments,
    wonderful recipes, beautiful and impressive, excellent work!

    ОдговориИзбриши
  5. sve jedna ljepša od druge, a posebno me mami ova s pivom i kajmakom :)

    ОдговориИзбриши
  6. Pogače su mi pravo otkriće otkad sam ušla u svijet bloganja. Tvoje su jako zamane i sigurno ću barem jednu napraviti.

    ОдговориИзбриши
  7. Ja sam slaba na pogace, a pogotovo kad su ovako fine i lepo napravljene. Ne zna se koja je bolja :)

    ОдговориИзбриши
  8. Dobro je da sam post otvorila ujutru :-)
    Nisam nikad pravila testo za pogaču sa pavlakom, jogurtom i sl. vreme je da neku probam!

    ОдговориИзбриши
  9. I te kako su fine, samo da su mi malo blize :)

    ОдговориИзбриши
  10. Lana ovo je savršeno, toliko dobrih, lijepih, ma prekrasnih pogača ! Prvu ću napraviti kornet pogaču , pa dalje......... :)

    ОдговориИзбриши
  11. Pravila sam lisnati pogacu s mileramom i fantasticna je!

    ОдговориИзбриши