недеља, 26. мај 2013.

Pekmez od jagoda


Sasvim kratko i slatko - recept za fini domaći pekmez od jagoda.:) Nisam imala u planu da kuckam baš taj recept (nije ni pekmez bio planiran:), ali kako nam je juče ostalo oko pola kilograma svežih jagoda koje bi se do danas i same pretvorile u pekmez, mislila sam da bi bilo najbolje da nešto napravim sa njima.

Chef je očistio peteljke i lepo ih oprao, kada sam ih izmerila bilo je nešto manje od pola kilograma, dodala sam šolju šećera i sve stavila da se kuva... za 40-tak minuta pekmez je već bio gotov. Stavila sam ga u teglicu i jutros smo uživali u finom doručku uz šoljicu bele kafe.:)


Sastojci: 500 g jagoda + 200 g šećera = teglica finog pekmeza:))

Priprema:

Jagodama skinite peteljke i lepo ih operite. Stavite u šerpu sa debljim dnom i pospite šećerom. Ostavite neko vreme dok voće ne pusti sok, a zatim stavite da se kuvaju. Kad provri, najbolje je smanjiti temperaturu i kuvati na srednjoj jačini prvih pola sata. Promešati povremeno kad se setite.:)


Kad ispari polovina tečnosti i počne jače da "pućka", možete smanjti temperaturu i nastaviti dalje sa kuvanjem. U zavisnosti od toga koliko želite da pekmez bude gust, kuvajte još 15-30 minuta. Ako pravite veću količinu, možda će trebati i duže da se kuva. Mi volimo kada se vide komadići voća i kada pekmez nije jako ukuvan, tako da vi slobodno prilagodite vašem ukusu.

Pekmez sipajte u čiste i tople tegle, zatvorite poklopcem i ostavite da se ohladi do jutra. Sutradan se može odmah probati jer nema konzervansa, a možete ga ostaviti i negde na polici u špajzu.:)

To je sve, pekmez najlepše prija ujutru za doručak namazan na komadić hleba sa malo maslaca i uz šoljicu tople bele kafe za lep početak dana.:)


Prebacila sam ovde i kolaž sa receptima (objavljen pre par postova), tako da su sada svi receptići sa jagodama na jednom mestu.:)


1. Slatko od jagoda
2. Čokoladne palačinke sa jagodama
3. Parfe od jagoda
4. Brzi desert u čaši
5. Sirup od jagoda
6. Beze torta sa jagodama

30 коментара:

  1. Deliciosa en tostada y para cantidad de postres. Un abrazo, Clara

    ОдговориИзбриши
  2. Mora da je jako ukusno... uz kavicu savršen doručak! :)

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo može biti i ludo zaslađenje posle ručka. Slušam Zaz i zamišljam da se sladim :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Moze i posle rucka, samo kasicica ili dve tek da se malo zasladimo.:))) Punooo te pozdravljam!

      Избриши
  4. Fotka u zaglavlju je krasna!
    Pekmez i prijedlog za doručak su odlični - obožavam kad mi na takav način započne dan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tamara, prenecu autoru utiske jer sam cvetice uzbrala iz jednog rascvetanog virtuelnog vrta.:)) Meni je to isto najdrazi dorucak, ceo dan mi onda nekako lepo krene.:))

      Избриши
  5. Obožavam ove pekmeze, volim da osjetim jagode pod zubom. Ove godine još nisam pravila ali se spremam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svake godine se obradujem kada pocne da pristize prvo voce, obicno napravimo par teglica da ne stoji dugo i da se ponovo uzelimo.:))

      Избриши
  6. Fin pekmez! I ja nekako slicno pravim mada nisam bas odavno. Tortica sa slike isprobana i odlicna i u mojoj izvedbi objavljena na mom blogu
    http://kadjakuvam.blogspot.com/2013/05/beze-torta-sa-jagodama.html
    i parfe sam negdje ranije probala i mnogo nam se dopao cak sam tada imala klince od zaove u gostima i fino smo se svi pocastili

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Irena, sa tvojom malom asistenticom u kuhinji sada je sve puno zabavnije, dolaaazim na torticu... sacuvaj mi jedno parcence.;))

      Избриши
  7. Tako sam se i ja navukla na pravljenje džemova - ostalo mi kajsija pretprošle godine, pa ih ja skuvala....prošle godine mi je baka utrapila bezmalo 20 kilograma istih tih kajsija, pa sam razvila omanju proizvodnju :-) Nema lepšeg osećaja kada nešto svoje napraviš i smestiš u teglicu - neprocenjivo!
    Divan ti je džemić, mogla bih i ja, da znaš!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Prosle godine smo isto napravili dosta pekmeza od kajsija, bila je dobra godina za razliku od prethodnih, ali problem mi je skladistenje jer nemam gde posle da cuvam teglice, pa onda spakujem u plasticne kutijice i tako ih zamrznem.:)) Hajde, napravi barem par teglica od jagoda, da lepo krene ova godina!:))

      Избриши
  8. Divan je ovaj pekmez, mora da je zaista aromatičan. Godinama više ne radim ništa domaće jer jednostavno ne jedemo. Što ne znači da mi ova teglica ne bi dobro došla.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znas da razmisljam da napravim jos koju teglicu, nekako kad ima vise onda nam se ni ne jede, ali ovako po par komada je uvek sladje.:))

      Избриши
  9. moj prvi pekmez ove godine neslavno je završio, bili smo nestrpljivi pa smo ga "popili" još prije ukuhavanja!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drzim fige da sledeca tura bude uspesna i da dobijete lepe teglice napunjene pekmzezom.:)))

      Избриши
  10. obožavam domaće pekmeze, marmelade, džemove.
    ovaj tvoj divno izgleda :)

    ОдговориИзбриши
  11. Oooooo... kakvo savršenstvo!! Iza ovakvog doručka naprosto mora da usledi divan dan!! :)

    ОдговориИзбриши
  12. Obožavam pekmez od jagoda i ja ga planiram napraviti, probat ću ubaciti i koji cvjetić bazge, moglo bi biti fino.

    ОдговориИзбриши
  13. Ingrid, moze, kako da ne... to ce mu dati posebno lepu aromu.:)))

    ОдговориИзбриши
  14. Divan džem, kao i sve što vi napravite. Međutim, ja sam ga kuvala samo deset minuta i bio je savršen. Koristila sam veću šerpu i najveću ringlu tako da je količina od 500 gr jagoda i 250 gr šećera tek pokrila dno. Kuvala sam ga na najvišoj temperaturi i morala češće da mešam. Jagode sam samo malo izgnječila, posula šečerom i odmah kuvala. Čekanje da voće pusti sok produžava dužinu kuvanja.
    Možda moje iskustvo pomogne nekome da manje vremena provede pored šporeta. Tako inače kuvam sve vrste džema, jedino što koristim 1 kg voća plus pola kilograma šećera, i naravno veliku šerpu.
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Tara, hvala puno sto ste podelili Vase utiske sa nama, sigurna sam da ce biti od pomoci i da ce jos nekome lepo koristiti. Slazem se sa Vama da su velike serpe obavezan "rekvizit" kada se sprema veca kolicina pekmeza ili slatka, a neprocenjivo je kad se posle napune teglice i poredjaju na policu.:)) Hvala Vam na javljanju i saljem puno lepih pozdrava!:))

      Избриши
  15. Samo mali dodatak, velika šerpa svakako, ali za maksimalno 1 kilogram voća. Kuvam kilogram po kilogram i na taj način se, na primer džem od 5 kg voća, skuva daleko brže nego kada se odjednom kuva 5 kg voća. Šerpu, naravno, nije potrebno prati između svake ture.
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tara, hvala puno na dopuni, svaki savet iz prve ruke je vise nego dragocen!:)))

      Избриши