уторак, 7. мај 2013.

Katmer pita (po bakinom receptu)



Odmah kuckam još jedan recept da nadoknadim propušteno "gradivo".:) Mislim da gotovo svi dobro znate ovu bakinu katmer pitu sa lisnatim i finim domaćim koricama (dobro, moje korice baš i ne ispadnu tako tanke kao bakine:), ali to ne umanjuje njihov ukus. Možete praviti okruglu ili četvrtastu pitu, kako god više volite ili vam je zgodnije za razvlačenje i motanje.

U aprilskom izdanju magazina MEZZE (na str.21-34.) mogli ste da pročitate kako se pravi četvrtasta pita, a ovog puta sam dopunila recept i sa okruglom, spiralnom verzijom, isprobajte svakako jednom.:))
1. način - okrugla spiralna pita
Sastojci: 500 g brašna, 1 kašičica soli, oko 3,5 dl mlake vode, mast ili ulje

Nadev:  500 g svežeg sira, 500 g spanaća, 2 dl kisele pavlake, 4 jaja, 1 kašičica soli 
Priprema:
Pripremite prvo kore za pitu: zamesite srednje meko testo od brašna, soli i mlake vode. Testo podeliti na 6 loptica/jufkica i ostavite da se odmore 10-tak minuta. Svaku jufkicu razvijte u okruglu koru i premažite rastopljenom mašću ili uljem. Ređajte dva puta po tri kore, jednu preko druge (poslednju koru ne treba premazivati).

Posle kraćeg odmaranja, razvijte svaku koru  u krug i zasecit na 6-7 mesta, ali ne do kraja. Svaki zasečeni list premažite sa malo rastopljene masti i preklapajte jedan preko drugog. Zatim preokrenute na donju stranu i ostavite da se odmori 10-tak minuta, a za to vreme pripremite nadev.
Pošto chef baš nije ljubitelj spanaća, onda obično napravim jednu piticu sa zelenišom, a drugu samo sa sirom. Tako da možete napraviti po želji, onako kako najviše volite.:)
Spanać ocistite od peteljki, operite, isecite na rezance i malo posolite. Sir izgnječite, izmešajte sa kiselom pavlakom i umućenim jajima, pa u jedan deo nadeva stavite iseckani spanać.

Pokušajte da rastanjite kore što više, prvo oklagijom a onda rukom, izvlačite po malo testa svuda u krug dok ne dobijte finu tanku koricu. Presecite na dva dela i rasporedite fil svuda ravnomerno. Zamotajte oba dela u rolnice i spiralno uvijte počevši od sredine. Prebacite u okrugli kalup.


Na isti način razvijte i drugi deo testa, zamotajte i poređajte u pleh. Premažite preostalim uljem ili rastopljenom mašću. Stavite da se peče u prethodno zagrejanu rernu na 200 C oko 30-40 minuta.
2. način - četvrtasta pita sa sirom i spanaćem
Napravite kore kao u prethodnom receptu. Znači, najpre 6 loptica, premažite ih rastopljenom mašću ili uljem, složite po tri kore jednu preko druge, tako da dobijete dve kupice. Posle kraćeg odmaranja zasecite svaku tako složenu kupicu na par mesta, poput karanfila i pokušajte da razvijte što tanje.
Razvijte najpre jednu koru i uz pomoć oklagije prebacite je na podmazan pleh od rerne. Izbockajte viljuškom na par mesta. Rasporedite fil od spanaća i sira (mozete praviti samo sa sirom ili samo sa spanaćem, ili kombinovati oba fila ako više volite).
Razvitjte i drugu koru na isti način, pa je pažljivo prenesite preko fila. Premažite rastopljenom mašću ili uljem i isecite na kocke pre pečenja. Pecite na 200 C u prethodno zagrejanoj pećnici oko 30 minuta.
Gotovu pitu poprskajte sa malo vode i prekrijte kuhinjskom krpom, ostavite tako par minuta. Zatim, isecite na kocke i poslužite uz jogurt ili kiselo mleko.



Može i samo sa sirom ako više volite, ili sa dinstanim prazilukom, mlevenim mesom, kiselim kupusom... možda imate još neku lepu ideju?:))


45 коментара:

  1. Ove pite su ti prelepe i stvarno mame da se probaju :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jafi, kad ih ti napravis bice prava bomba!:)) Puno te pozdravljam!:))

      Избриши
  2. Pravila sam četvrtastu još kad je recept izašao u Mezze magazinu. Kiša pada a meni fali oko 200 gr belog brašna, dodam ražano i naravno to nije to:-) Al' beše ukusna!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Verujem da je i sa razanim brasnom bila isto fina, ma nema tu sta da ne uspe, drago mi je da si je napravila.:))

      Избриши
  3. Pravila sam četvrtastu verziju sa zeljem za Ićin rodjendan i odlična je bila... Zaista se svima mnogo dopala, a nije ni komplikovana... Super recept Lano! Bravo za baku...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvalaaa, Milkice, baka ce se jako obradovati kada cuje da je bila deo rodjendanskog slavlja.:)) Puno vas sve pozdravljam!

      Избриши
  4. Obožavam pite, naročito ove sa razvijanim korama. Ova izgleda savršeno i od kad je izašla u Mezze-u planiram da je napravim, ali vrijeme brzo prolazi :) No, sad kad si me podsjetila... :) Javiću utiske!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pravi, pravi brzzzo... ako treba mogu da podsetim jos koji put, hihihi... salim se, bice mi drago ako ih isprobas nekom prilikom:)) puno pozdrava!

      Избриши
  5. Kako volim ove pite! Ne zna se koja je bolja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako mogu da preporucim prvo okruglu, pa onda cetvrtastu za probu... pa onda moze sve iz pocetka!:)))

      Избриши
  6. Vidim da su svi pravili samo ja nisam...moracu da nadoknadim ! Tvoji postovi me uvek teraju da radim nesto cega sam se uvek "plasila"...sta znaci "spiralno uvijte pocevsi od sredine" ?
    p.s.juce sam pokusala da napravim one pticice...moram da pronadjem nacin da napravim cvoric tako da izadje malo vise testa pa da i glava bude malo veca ! slatko je ispalo samo sto su pticice bile nekako "kao "zadavljene"...da sam malo vise uspela da proturim kroz testo i njima bi bilo lakse...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Bice mi drago ako recept posluzi kao inspiracija, drziiim ti fige! Kad se zamotaju rolatici sa filom, onda se redjaju u krug pocevsi od sredine tepsije tako da se dobije izgled "puza", a svaki sledeci rolatic se samo nastavlja gde se zavrsio prethodni (nadam se da sam to dobro objasnila:).
      p.s. drago mi je i za pticice sto si ih pravila, mogu se i malo vise izvuci "glavice", i meni su neke ispale buckaste ali te smo prve poruckali.:D

      Избриши
    2. Hvala, hvala..."Pocevsi od sredine" me je prvo navelo da pomislim da treba da se pocne od sredine rolatica sto nikako nije moglo da se uklopi u logiku.Posle sam gledala i naravno videla na sta si mislila...kao sto se kaze : "glava ne sluzi samo da bi se na nju stavio sesir nego i da se njome misli "

      Избриши
  7. Одговори
    1. :)) Tihana, znam da si ti majstorica slatkisa, ali mozda se ipak i ova slana pitica nadje jednom na stolu.:)) Puno te pozdravljam!

      Избриши
  8. Obije verzije izgledaju totalno neodoljivo da ću morati isprobati. Možda čak umjesto špinata stavim koprivu, moram iskorititi dok je u sezoni

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tamara, ako ste u mogucnosti da negde uzberete mlade listice bice to pun pogodak, javi kako su na kraju uspele.:)))

      Избриши
  9. Mi smo gradivo utvrdili i redovno ga ponavljamo kako ne bismo kojim slucajem zaboravili bakinu katmerku za koju navijamo iz sveg glasa i uvek moze jos:) Probana je sa dinstanim kupusom, sirom, spanacom i fantasticna je, nema zamerke, kao ni tvojim korama, za koje rece da nisu tanke kao bakine, mislim, stvarno, sta pricas to, kad si nenadmasna i neponovljiva, a baki svaka cast! Pamticemo je svi u nasoj kuci po tome da smo se navukli na njen receptic:))) KISS

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Gradivo treba ponavljati, mislim da bi se sto bolje utvrdilo, hihih... volim sto se pitica tako fino odomacila kod vas, moracu to sapnuti baki i verujem da ce joj biti posebno drago.:)) Punooo te pozdravljam!

      Избриши
  10. Zbilja obožavam pite ali draga, pa ove izgledaju tooooliko fino da bi ih sad vrlo rado jela makar sam nedavno večerala :D

    ОдговориИзбриши
  11. ajmeee, koja krasota, moram ovo isprobati!

    ОдговориИзбриши
  12. Pita izgleda fantastično. Pravila sam je po jednom drugom receptu-ukus je bio nevjerovatan,a izgled-hmmmmmm.
    Sledeći put ću je praviti po tvom receptu,Nadam se istom izgledu,hahaaha. Inače redovno pravim,klasičnu pitu sa domaćim korama. A ova tvoja katmer,me mami već odavno. POZDRAV I SVE NAJBOLJE.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Juhuu, dear, drago mi je da te vidim ovde, sad kad imas otvoren profil mozda bi mogla da razmislis o jednom kulinarskom blogu, za pocetak bi mogao receptic za tu finu domacu pitu, jel vaaaazi?:))) p.s.ne sumnjam ni najmanje da ce ti i ova uspeti.:))) pozzzz

      Избриши
  13. Meni se jako dopadaju obje verzije! Sad sam gladnaaa :) I meni kore za pitu uvijek ispadnu deblje, mislim da moram još mnogo vježbati da bi izgledale kao kod moje bake :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Nas dve cemo onda zajedno na praksu, prvo kod jedne pa onda kod druge bake!:)))

      Избриши
  14. Kada svratim kod tebe koliko god sam sita odmah postanem gladna hehe,uhh ovo je predivno Lanice,vjerujem da ću se nakaniti praviti ju što prije..pusa,lijep dan ti želim!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Nely, puno lepih pozdrava ti leti, napravi slobodno kad ti bude zgodno i posle mi brzzzo javi utiske, mah-mah!:))

      Избриши
  15. Ovo bih volela da isprobam. Volim obe varijante i bas bi mi prijale za dorucak :)

    ОдговориИзбриши
  16. Gledam ove tvoje pite i mislim se da mi je samo jedan komadić malo bliže :) Jako lijepo i jako dobro Lana, hvala ti što si sa nama podijelila bakin recept. Iako sam uvijek spremna za pitu sa sirom niti ovu sa špinatom ili zeljem ne odbijam, baš odlično izgledaju !

    ОдговориИзбриши
  17. Pravila sam ovu pitu jednom, bila je to čini mi se, moja prva pita sa domaćim korama, ispala je odlično! Stvarno bi trebalo ponovo da je "razvučem", sa spanaćem recimo ;)

    ОдговориИзбриши
  18. Ja obožavam da razvlačim kore na onaj klasičan način, al ovo je baš fora!! Moraću da probam uskoro!

    ОдговориИзбриши
  19. Predivna pita ..svaka cast za prelep recept..pravim ubrzo

    ОдговориИзбриши
  20. Predivna pita ..svaka cast za prelep recept..pravim ubrzo

    ОдговориИзбриши
  21. Poštovana, koji tip brašna ste koristili? Da li je meko ili oštro? Hvala.

    ОдговориИзбриши